RePack – tvarios pakuotės sprendimas

Šiuo metu yra itin paprasta apsipirkti internetu, užtenka tik kelių paspaudimų, tad internetinė prekyba tiek Lietuvoje tiek užsienyje auga it ant mielių (Lietuvoje 2019 m. lyginant su 2018 m didėjimas yra 22.3 %). Remiantis Euromonitor International, internetinė prekyba taps pačiu didžiausiu mažmeninės prekybos kanalu 2021. Tuo pačiu tokia prekyba turi ir neigiamą poveikį aplinkai – siuntinių transportavimo metu yra išskiriamas CO2 bei naudojama pakuotė. Deja, tokia pakuotė yra naudojama tik vieną kartą ir po to, geriausiu atveju, yra tinkama tik perdirbimui.

Suomijos įmonė RePack siūlo tvarų sprendimą šiai vienkartinės pakuotės problemai paremtą užstato sistema (užstato sistema vienkartiniai gėrimų pakuotei puikiai veikia Lietuvoje). Nuo 2011 metų RePack pasiūlė įmonėms, vykdančioms internetinę prekybą, naudoto vieną iš trijų jų pakuočių. Tokios pakuotės yra skirtos naudoti 20 kartų ir sumažina pakuotės atliekų kiekį iki 96 %.

Pirkėjas sumoka mažą depozitą (3.5 EUR) už pakuotę, kurį po to gali susigrąžinti paštu nusiųsdamas pakuotę atgal.

Prekybininkai dažnai už tai, kad grąžinama pakuotė dar pritaiko įvairias nuolaidas ateities pirkiniams. Vartotojams ši idėja itin patinka ir sulaukia 9.5 iš 10 įvertinimo. Šiuo metu paslauga yra teikiama 10-yje šalių 50-yje internetinių parduotuvių. Vien 2018 apie 30 000 kartų buvo panaudota RePack pakuotė. Grąžinimo rodikliai siekia 80 %.

VšĮ “Žiedinė ekonomika” aplankė RePack stendą Pasaulinėje Žiedinės ekonomikos konferencijoje Helsinkyje. Manome, kad tai puikus sprendimas sumažinti pakuotės atliekas. Kviečiame Lietuvos paštą imtis panašių iniciatyvų ir tapti tvariausiu valstybiniu paštu pasaulyje!

Paremta Zero Waste Europe straipsniu apie RePack.