“Greenwashing” arba “žaliasis smegenų plovimas”, deja, yra auganti problema. Tą suprasdamos tarptautinės institucijos, tokios kaip Europos Komisija, imasi iniciatyvos surasti ir atkreipti visuomenės dėmesį į augančią problematiką.
Remiantis Europos Komisijos duomenimis, net apie pusės tirtų įmonių “žalieji” teiginiai neturi jokio pagrindimo. O net 42 % atvejų teiginiai buvo klaidinti arba specialiai siekė suklaidinti vartotoją. Matydami tokią situaciją, jaučiame pareigą pateikti keletą pavyzdžių “žaliojo smegenų plovimo” ir tikimės, kad tai padės ateityje jį atpažinti lengviau:
- Coca-Cola “inovacijos” su pakuote. Yra pats geriausias sprendimas, daugkartiniai PET buteliai, apie juos plačiai rašome čia. Tačiau Coca-cola vis bando išrasti aplinkai nedraugiškus ir netvarius sprendimus kaip popierinis buteliss. Plačiau apie šią nesamonę čia.

- Neste Oil “inovacijos” su tvariu plastiku. Tai yra bandymas cheminio perdirbimo (Plastiko perdirbimo technologijų palyginimas) būdu sugrąžinti vienkartinį plastiką į tolesnį naudojimą. Deja, cheminis perdirbimas (išsamiai apie tai) veikia tik tuomet, kai naudojama žaliava yra švari, o kai ji švari – mechaninis perdirbimas yra ženkliai efektyvesnis.

- Neste Oil kaip klimatui draugiška įmonė. Tai yra visiškas absurdas kai naftos perdirbimo įmonė skelbiasi gelbėjanti klimatą. Per savo egzistavimo metus ji į rinką pateikė daugiau naftos nei Lietuva (apie pavyzdinius iškastinio kuro skaičiavimus the Guardian pateikia čia). Tuo pačiu, Neste prie klimato kaitos prisideda kirsdama atogrąžų miškus ir naikindama biologinę įvairovę:
VšĮ “Žiedinė ekonomika” tikisi, kad Jums pavyks neužkibti ant korporacijų “greenwashing” ir išlikti budriems!