Dar iki 2020 gegužės mėnesio Briuselio Rue de la Loi-Wetstraat buvo keturių juostų, mašinomis užkištas, greitkelis einantis per Belgijos sostinę. Ir neįtikėtina, bet per naktį viskas pasikeitė ir Briuselio gyventojus pasitiko nauji dviračių takai.
Tikimasi, kad žmonės atsisakys perpildytų autobusų ir traukinių bei pasirinks sveikesnį gyvenimo būdą – ėjimą pėsčiomis ar minimą dviračiu. Poreikis aktyviam transportui turėtų reikšmingai didėti artėjančiais mėnesiais ir Briuselis yra tarp Europos miestų, kurie lyderiauja šioje srityje skatindami priemones užtikrinančias sveikesnį miestą.
Briuselio centre jau dabar yra nustatytas naujas 20 km/h greičio limitas, tam kas būtų galima geriau apsaugoti pažeidžiamus kelių eismo dalyvius bei pėsčiuosius, kurie yra priversti naudotis važiuojamąja kelio dalimi, kad išlaikytų reikalaujamą fizinį atstumą. Ir miesto taryba turi daugiau planų!
Elke Van den Brandt, kuris šiuo metu yra Briuselio transporto ministras, dėkojo savo kolegoms, tarp kurių ir Paryžiaus merė Anne Hidalgo, už įkvėpimą ir pažadėjo 40 km naujų dviračių takų.
Tokie reikšmingi pokyčiai atsiranda ir kituose Europos miestuose:
- Škotijoje 10 mln. svarų buvo atidėta paremti aktyviai kelionių infrastruktūrai, po to kai užfiksuotas didesnis nei 200 % kelionių dviračiais augimas antroje kovo dalyje.
- Vengrijos miesto valdžia pranešė, kad sumažėjęs automobilių eismas suteikia galimybę pagerinti Budapešto miesto dviračių takų tinklą ir atvėrė daug laikinų dviračių takų pagrindiniuose miesto bulvaruose.
- Paryžius, kuris jau iki šiol turėjo ambicingų planų padidinti vaikščiojimą ir minimą dviračiais, pranešė apie 650 km naujų dviračių takų pokarantininiu laikotarpiu.
- Milano Strade Aperte projektas, kuriuo miesto centre sumažinamas greičio limitas, nutiesiami nauji ir platinami seni dviračių takai bei papildomi 35 km gatvių, kuriose draudžiama parkuotis.
Dviračių parduotuvės nuo Londono iki Briuselio ir Vilniaus praneša apie išaugusią dviračių paklausą!
Dėl tuštesnių miesto gatvių buvo mažiau garso bei oro taršos ir saugiau pėstiesiems, dviratininkams bei žaidžiantiems vaikams. Dabar yra galimybė Europos miestams parodyti, kad jie gali išlaikyti šį trendą.
O ką padarė Lietuvos sostinė Vilnius? Deja, nieko.
VšĮ “Žiedinė ekonomika” kviečia Lietuvos miestų savivaldybių tarybas imtis aktyvių veiksmų ir šiltuoju metų laiku perbraižyti miestų gatves, sukuriant daugiau dviračių takų!