Džiugu, kad vis daugiau vartotojų pasaulyje reikalauja mažmeninės prekybos įmones bei įvairius gamintojus sumažinti nereikalingų pakuočių naudojimą. O tai skatina gan nemažas permainas!
Iš tiesų, nemažai mažmeninės prekybos įmonių bando sukti tvarumo keliu. Tiesa, ne visada teisingai, pvz. naudodamos popierinius maišelius – nors jie prie klimato kaitos prisideda ženkliai daugiau nei plastikas (plačiau čia). Dalis prekybininkų net bando skatinti daugkartines pakuotes (apie RIMI zero waste iniciatyvą čia). Tačiau nemažai jų susiduria ir su kliūtimis dėl įvairiausių higienos reikalavimų, kas riboja daugkartinės pakuotės plėtrą.
Apie Loop platformą pirką kartą rašėme dar 2019 m. (pranešimas čia). Tai pirmoji pasaulyje tokio tipo paslauga, kuomet įvairiausios prekės pristatymo modeliu yra pateikiamos daugkartinėje pakuotėje, kuri po to paimama ir vėl naudojama! Nuo 2019 m. ji gana reikšmingai išaugo ir šiuo metu veikia ne tik JAV, Prancūzijoje, Kanadoje ir Didžiojoje Britanijoje, bet yra testuojama ir kitose didžiausiose pasaulio ekonomikose – Japonijoje, Vokietijoje ir Australijoje.
Loop, kurią sukūrė JAV atliekų perdirbimo ir vartotojų švietimo bendrovė Terracycle , savo asortimente pateikia įvairiausias žinomas prekes iš „Nestlé“, „Burlap & Barrel“, „Danone“, „Nature’s Path Organic“, „Häagen-Dazs“, „International Harvest“, „Reinberger“ ir daug kitų.
Loop platformos veikimo principas: vartotojas nusipirkdamas produktus sumoka depozitą už daugkartinę pakuotę. Kuomet vyksta kitas pristatymas, daugkartinė pakuotė yra paimama ir už ją sumokėti pinigai gražinami vartotojui. Surinkta daugkartinė pakuotė yra pilnai išvaloma ir pritaikoma naujam naudojimo ciklui.
Visas loop veikimas puikiai pateikiamas šitame video klipe:
VšĮ “Žiedinė ekonomika” kviečia didžiausius Lietuvos mažmeninės prekybos tinklus pasinaudoti gerąja patirtimi ir pradėti bendradarbiauti su Loop arba sukurti savo alternatyvų modelį.