Ar galime susitvarkyti su padangomis?

Tik vakar buvo suvaldyta ekologinė katastrofa Alytuje. Aplinkos Apsaugos Agentūra skaičiuoja kokios cheminės medžiagos pateko į atmosferą, kokiomis kryptimis jos pasklido ir t.t. Bet Ekologistikos atvejis tikrai nėra pirmas. Padangas perdirbančiose įmonėse gaisrai yra kilę 2011, 2014, 2016.. labiau taisyklė nei išimtis. Ar ką nors būtų galima su tuo padaryti?

John Boyd Bunlop ant dviračio (1915 m.)

Padangos istorija prasidėjo po to kai 1888 m. John Boyd Dunlop išrado praktiškas pneumatines padangas savo sūnaus triratukui. Po maždaug penkiasdešimties metų, su daugybe patobulinimų ir inovacijų, jų naudojimas tapo nebepakeičiamas praktiškai visoms transporto priemonėms. Prognozuojama, kad 2019 m. pasaulio poreikis bus apie 3 mlrd. padangų ir tai sudarys apie 258 mlrd. dolerių.

Deutche Welle pateikia dokumentiką, kad padangų gamyba šiuo metu nėra tvarus verslas. Natūralios gumos išgavimas vyksta, bene, vergovės sąlygomis ir naudojami Europoje uždrausti pesticidai.

Padangų gamybos procesas

Kasmet susidaro tūkstančiai tonų padangų. Ar galėtume tą išspręsti? Yra įvairiausių padangų tvarkymo būdų pradedant deginimu baigiant įvairių daiktų gamyba. Tačiau tvariausias būdas būdų tas pačias padangas grąžinti į naudojimą. Kaip? Restauruojant padangas.

Lietuva nėra padangas gaminta šalis, tačiau galinti prisidėti prie šios industrijos restauruodama padangas. Pagal ekonominės veiklos klasifikavimo rūšis:

22.11 Guminių padangų ir kamerų gamyba; guminių padangų restauravimas ir atnaujinimas

Tokios ekonominės veiklos skatinimas leistų sumažinti naujų padangų importą, sukurtų vietos darbo jėgas ir leistų spręsti padangų atliekų problemą. Tokia veikla ir yra transformacija į žiedinę ekonomiką.