Europos Parlamentas (EP) balsavo už tai, kad nuo 2035 m. ES visi nauji lengvieji automobiliai, mikroautobusai ir furgonai neišmestų anglies dioksido. Taip pat nustatyti tarpiniai išmetamų teršalų kiekio mažinimo tikslai iki 2030 m.: automobiliams – 55 proc., o furgonams – 50 proc. mažesnė tarša lyginant su 2021 m. Tai reiškia, kad jau visai neužilgo dauguma naujų parduodamų automobilių bus varomi elektra, o ne taršiu iškastiniu kuru ir į jį maišomais netvariais pirmos kartos biodegalais.
Kai kurios šalys, pvz., Austrija jau ne vienerius metus apskaito elektros iš atsinaujinančių išteklių sunaudojimą kaip alternatyviuosius degalus. Reglamentavimo ištraukos:
- Kreditus už atsinaujinančią elektrą gali gauti tik tie, kurie gali pateikti dokumentus bent 100 000 kWh naudojimui per ataskaitinius metus.
- Elektra laikoma atsinaujinančia transporto priemonėje, jeigu įkrovimo infrastruktūra yra prijungta prie elektrą iš atsinaujinančių išteklių generuojančių įrenginių (tiesiogiai arba netiesiogiai), kurių galia bent 5 kWp.
- Elektra turi būti apskaitoma skaitikliais viešoje įkrovimo infrastruktūroje. Jeigu tai ne vieša krovimo infrastruktūra, tuomet galima apskaityti su skaitikliais, o jiems nesant naudojamas fiksuotas 1500 kWh kiekis.
Tai reiškia, kad elektros tiekėjai gali sudaryti sutartis su elektromobilių naudotojais dėl jų elektromobiliuose sunaudotos elektros iš atsinaujinančių išteklių apskaitos. Elektros tiekėjas tuomet parduoda kreditus naftos kompanijai ir gali pasiūlyti pigesnę elektrą elektromobilio turėtojui. Pavyzdys:
VšĮ “Žiedinė ekonomika” kviečia LR Seimą ir Energetikos ministeriją leisti apskaityti elektrą iš atsinaujinančių išteklių buitiniems elektromobilių savininkams.