Biometanas nėra alternatyva elektrifikacijai

Pasirodė eilinė propaganda iš biodegalų pramonės dėl to, kad turėtų būti teikiamas prioritetas biometanu varomoms transporto priemonėms prieš elektrines. Štai kodėl tai būtų klaida:

  1. Pagaminami biometano kiekiai yra absoliučiai mažyčiai ir jie galėtų būti kaip kuras tik labai ribotam kiekiui transporto priemonių.
  2. Biometanu varomos transporto priemonės net padidina oro taršą lyginant su dyzeliną naudojančiomis transporto priemonės. Plačiau čia.

3. Vidaus degimo variklio technologija yra maždaug 3,5 karto mažiau efektyvi nei naudojant elektrinį variklį (plačiau čia):

4. Lietuvoje planuojama jau 2030 m. apsirūpinti 100 % atsinaujinančia elektros energija, tad elektrinis transportas bus itin efektyvus. Planuojami pagaminti elektros energijos kiekiai (plačiau čia):

5. Prieš Lietuvą pradėta pažeidimo procedūra dėl oro taršos azoto oksidais, kurių iš esmės perėjimas nuo dyzelinių transporto priemonių link biometano – nesumažins (plačiau čia):

VšĮ “Žiedinė ekonomika” kviečia Ekonomikos komitetą nedaryti klaidos ir biometano naudojimo transporte (kur yra ženkliai efektyvesnių alternatyvų) neskatinti, o skatinti jo naudojimą pramonėje, kur nėra alternatyvų.