Dauguma naujų automobilių registracijų yra priskiriama įmonėms. Dėl to įmonių automobiliai yra ideali galimybė sparčiau mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir paskatinti perėjimą prie nulinės emisijos transporto priemonių (ZEV). Jie paprastai važinėja dvigubai daugiau nei privatūs automobiliai, o tai reiškia, kad jie išmeta daug daugiau CO2. Atsižvelgiant į trumpesnį jų nuosavybės laikotarpį, įmonių automobiliai į naudotų automobilių rinką patenka tik po kelerių metų ir už mažesnę kainą – tai reiškia, kad jie yra įperkamų elektromobilių šaltinis namų ūkiams.
Nevyriausybinės organizacijos Transport & Environment atliktas tyrimas dėl įmonių automobilių (čia) atskleidžia esminę problematiką:
Lietuvoje bendras įmonių valdomas lengvųjų automobilių parkas 2024 m. balandžio pradžioje buvo 216.313 transporto priemonių. Elektromobilių dalis sudarė 2,31 proc. Elektromobilių ir vidaus degimo ir elektros variklius turinčių hibridinių lengvųjų automobilių dalis – beveik 14 proc. (plačiau čia).
Siekant išspręsti šią įmonių automobilių problemą ir išnaudoti visą įmonių automobilių parkų aplinkosauginį ir pramoninį potencialą, VšĮ “Žiedinė ekonomika” ragina imtis šių priemonių:
Vykstant dabartinėms viešosioms konsultacijoms dėl ekologiškesnių įmonių transporto priemonių parkų, Lietuvos Seimas turėtų atnaujinti Alternatyviųjų degalų įstatymą, kuriame būtų nustatyti privalomi ZEV tikslai dideliems transporto priemonių parkams (nuo 100 automobilių) ir išperkamosios nuomos bei automobilių dalijimosi bendrovėms (100 proc. naujų automobilių registravimas iki 2030 m.).
Papildomai Vyriausybė turėtų teikti pasiūlymus pertvarkyti įmonių automobilių apmokestinimą, skatinant naudoti nulinės taršos transporto priemones, padidindamos dyzelinių, benzininių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių mokesčių naštą, kad dar labiau padidintų bendrą mokesčių skirtumą tarp iškastiniu kuru varomų ir nulinės taršos transporto priemonių.